ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

همزمان با برگزاری نمایشگاه ملی پژوهش و فناوری صورت گرفت؛

فروش دانش فنی تولید دو دستگاه صنایع غذایی توسط مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از واگذاری دانش فنی دو دستگاه «پاستوریزاتور غیر حرارتی با فرآیند فشار بالا (bar 6000)» و «آسیاب غلطکی میکرونیزه»  به بخش خصوصی همزمان با برگزاری نمایشگاه ملی پژوهش و فناوری در تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر قدیر رجب زاده» در خصوص ویژگی ها و اهمیت دستگاه های مذکور در صنعت غذا گفت: بومی سازی فناوری، در دسترس بودن خدمات پس از فروش و نیز طراحی و ساخت سفارشی و متناسب با نیاز مشتری از دیگر مزایای دستیابی به دانش فنی این دو دستگاه به شمار می رود.

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ادامه داد: «دستگاه پاستوریزاتور غیر حرارتی با فرآیند فشار بالا (bar 6000) » با کاربرد وسیع در صنایع غذایی و دارویی به منظور پاسخگویی به نیاز صنعت غذا برای حفظ ارزش هاي تغذيه اي، بافت، طعم، رنگ و بوی ماده غذايي در طی فرآیندهای مختلف تولید توسط محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای جلوگیری از مشکلات ناشی از تیمارهای حرارتی از فرآیندهای فشار بالای (HPP)  غیر حرارتی  (Non Thermal Pasteurization) استفاده می‌شود بیان کرد: با استفاده از فرآیندهای فشار بالا ضمن انجام عمل پاستوریزاسیون در دمای محیط، ويتامين ها، طعم، رنگ، بافت و تازگی ماده غذایی حفظ شده و ماندگاری آن به طور چشمگیری افزایش می یابد. مضافا اینکه فرآيند فرآوری مواد غذایی با استفاده از این روش در مدت زمان بسيار كوتاهي انجام شده و مصرف انرژي به شدت كاهش می یابد و از این منظر این فرآیند دوستدار محیط زیست نیز می باشد.

دکتر قدیر رجب زاده همچنین در خصوص فروش دانش فنی تولید دستگاه آسیاب غلطکی میکرونیزه افزود: سرعت بالا، سایش کم، قابلیت تنظیم دما، یکنواختی اندازه ذرات، دقت و تکرار پذیری اندازه ذرات، سادگی بهره برداری و نگهداری و قابلیت تنظیم اندازه ذرات ورودی و خروجی از جمله مزیت های بهره گیری از این دستگاه در صنعت غذا است.

وی در پایان افزود: این دستگاه دارای قابلیت تنظیم فاصله غلطک ها و سامانه سرمایش و گرمایش بوده و بوسیله آن می توان اندازه ذرات را  از ۱۰۰ الی ۳۰۰ میکرون به ۱۰ الی ۷۰ میکرون در خروجی رساند. 

تگ ها: