ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. دومین نشست اعضاء هیئت‌علمی "امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت" برگزار شد.
  2. دومین نشست اعضاء هیئت‌علمی "امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت" برگزار شد.
  3. دومین نشست اعضاء هیئت‌علمی "امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت" برگزار شد.
  4. دومین نشست اعضاء هیئت‌علمی "امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت" برگزار شد.
  5. دومین نشست اعضاء هیئت‌علمی "امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت" برگزار شد.

دومین نشست کمیته علمی همایش ملی “امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت در تاریخ 1402/04/04 با حضور ریاست موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، نمایندگان صنعت و 14 تن از اعضای هیات علمی از موسسه، دانشگاه فردوسی مشهد، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل دفتر پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست که بیش از 2 ساعت به طول انجامید افراد در خصوص دعوت از چهره‌های شاخص علمی کشور به‌عنوان سخنرانان محوری و کلیدی در چهار پانل همایش به‌ویژه پانل‌های کشاورزی و سلامت بحث و تبادل‌نظر کردند.

در خصوص نقش غذا در تأمین سلامت اجتماعی نیز گفتگویی بین حضار شکل گرفت که دکتر رضوی رئیس موسسه دراین‌باره گفت: تغذیه سالم و مناسب می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت اجتماعی داشته باشد و لذا در حوزه علوم و صنایع غذایی باید بر روی این موضوع دقت زیادی صورت پذیرد. تولید غذای سالم و پایدار و همین‌طور تولید محصول باکیفیت می‌تواند باعث بهبود روحی و جسمی فرد شده و درنتیجه به روابط اجتماعی بهتر و سلامت اجتماعی بالاتر منجر شود.

دکتر رضوی در این خصوص اشاره‌ای به سند امنیت غذایی زده و درخواست کرد تا در این همایش فضایی ایجاد شود تا این سند مهم بازخوانی گردد.

نماینده صنعت از شرکت 9595 نیز در لابه‌لای این بحث گفت: پیشنهاد می‌کنم در بین کمیته‌های این همایش ملی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته صنعت ایجاد شود تا آن دسته از صنایع که در تهیه و تولید مواد غذایی سالم تلاش بیشتری به عمل می‌آورند تا محصول فراسودمند و باکیفیت برتر به دست مصرف‌کننده برسد تریبونی برای بیان دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات خود داشته باشند. در ادامه رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ضمن استقبال از حضور صنایعی که محصولات فراسودمند تهیه می‌کنند گفت: تبلیغ و ترویج محصولات خوراکی که به‌سلامتی مردم آسیب می‌زنند ممنوع بوده و ما می‌بایست در فضاهای تحقیقاتی و علمی به سمت تولید محصولاتی برویم که فراسودمند است و آسیبی به‌سلامت مردم نمی‌زند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان رضوی نیز مدعو دیگر این نشست بود. دکتر علی میری دیسفانی سخنان خود را با عارضه‌یابی تولیدات بی‌کیفیت شروع کرد و گفت: تولید محصول بی‌کیفیت می‌تواند به عوامل گوناگونی برگردد عده‌ای در صنعت استاندارها و مقررات تولید را رعایت نمی‌کنند و یا در فرآیند تولید نقص دارند که می‌بایست این موضوع مهم عارضه‌یابی شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نقش FAO در توسعه و امنیت غذایی در جهان اشاره کرد و گفت: ازآنجاکه یکی از نقش‌های FAO ترویج امنیت غذایی است و این سازمان جهانی برنامه‌هایی برای بهبود تولید محصولات در جهان دارد پیشنهاد می‌شود تا یک بخش به نماینده‌ای از این سازمان بین‌المللی قرارگرفته تا در خصوص این مسئله جهانی گفتگو شود.

همچنین با خاطرنشان کردن بحث اقتصاد و تورم مواد غذایی، لزوم بهره‌مندی از متخصصین این حوزه توسط اعضای کمیته مفید دانسته شده و ریاست موسسه نیز ضمن تائید موضوع، با توجه به لزوم دسترسی محصولات غذایی باقیمت مناسب برای همه آحاد جامعه، دعوت از متخصصین اقتصادی در همایش را پراهمیت دانستند.

تگ ها: