ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. دکتر رضوی: امنیت غذایی راهی برای تقویت همکاری‌های علمی بیشتر بین دو کشور ایران و عراق
  2. دکتر رضوی: امنیت غذایی راهی برای تقویت همکاری‌های علمی بیشتر بین دو کشور ایران و عراق
  3. دکتر رضوی: امنیت غذایی راهی برای تقویت همکاری‌های علمی بیشتر بین دو کشور ایران و عراق
  4. دکتر رضوی: امنیت غذایی راهی برای تقویت همکاری‌های علمی بیشتر بین دو کشور ایران و عراق

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در جمع نخبگان علمی کشور عراق گفت: من معتقدم عراق و ایران توانایی‌های علمی متعددی به‌ویژه در زمینه امنیت غذایی دارند که می‌توان از آن‌ها برای دستیابی به همکاری‌های بیشتر بین دو کشور استفاده و همکاری‌های علمی باعث تقویت هر دو کشور در منطقه و نتایج مثبت خواهد شد واین در حالی است که باید این همکاری‌ها بلندمدت و پایدار بوده و به تبادل تجربیات منجر شود.

دکتر رضوی به زمینه‌های مشترک علمی بین دو کشور اشاره کرد و  افزود: با توجه به اینکه، جمهوری اسلامی ایران قصد گسترش دیپلماسی علمی به‌ویژه با کشورهای همسایه خود را دارد و عراق یکی از همسایگان مهم ماست. گفتنی است ما در بسیاری از زمینه‌ها مسائل مشترکی داریم، اما کلید حل این مشکلات در دست دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است. من اعتقاد راسخ دارم که دو طرف تمایل جدی و قلبی برای همکاری دارند و در پی تفاهم‌نامه‌ای که بین موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و برخی از دانشگاه‌های عراق امضاشده است، تلاش کرده‌ایم تا اجرای موارد توافق شده را تسریع بخشیم.

دکتر رضوی در بخش دیگر از سخنان خود چهار دهه فعالیت موسسه را برجسته خواند و گفت: مؤسسه ما با توجه به نیازهای واقعی کشور و نیز درخواست‌های بین‌المللی، خدمات مؤثر ملی و بین‌المللی را ارائه می‌کند و با ترسیم مأموریت و چشم‌انداز خود مبنی بر رفع خلأهای موجود در سلامت، امنیت غذایی کشور، با در نظر گرفتن تغییرات اقلیمی، افزایش آلاینده‌های محیطی غذایی و همچنین ظرفیت‌های هر منطقه مشکلات جامعه و صنایع غذایی، به ارائه راه‌حل می‌پردازد.

در پایان این سخنرانی دکتر رضوی رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی صمیمانه از همه دانش‌پژوهان دعوت کرد تا برای حل مشکلات مشترک دو کشور تحقیقات علمی انجام دهند و پژوهشگاه‌های مشترکی را برای این منظور ایجاد کنند.

تگ ها: