ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی در قالب وبینارهای علمی
  2. توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی در قالب وبینارهای علمی
  3. توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی در قالب وبینارهای علمی

دکتر بهروز قرآنی، رئیس گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی موسسه در حاشیه وبینار علمی طعم مبتنی بر بو گفت: این جلسات، در راستای توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی و در قالب سلسله جلساتی با سخنرانی متخصصین حوزه علوم و صنایع غذایی و مدیران صنایع در سایر کشورها برگزار می‌گردد.

دکتر قرآنی به این وبینار علمی اشاره کرد و گفت: در این رویداد ابتدا مفاهیم کلی در مورد نقش زبان و مغز در شناسایی طعم و همچنین نقش حس بویایی در درک آن‌ها عنوان گردید. وی گفت:80 درصد از درک ما از طعم از طریق حس بویایی است برخلاف تصور عموم که طعم کاملاً از طریق زبان و گیرنده‌های چشایی به دست می‌آید، در واقعیت، زبان تا حدی مسئول تجربه طعم است.

دکتر سارا دیانا گاردانو دیاز، مدیر شرکت ایرآپ (Air up) در آلمان که سخنران این وبینار علمی بود نیز در ادامه افزود: محصول جدید شرکت Air Up که یک بطری دارای یک نی و فیلتر مخصوص در قسمت فوقانی هست می‌تواند تجربه منحصربه‌فردی از دستیابی به طعم‌های مختلف در مصرف‌کننده ایجاد کند. در این محصول فردی که آب را می‌نوشد، با استفاده از حس بویایی، آبی طعم دار را تجربه می‌کند. یکی از مزایای این محصول طعم دار کردن آب بدون اضافه کردن هیچ‌گونه طعم‌دهنده یا شیرین‌کننده به آن است که البته می‌تواند افراد را به مصرف بیشتر آب تشویق کند.

مدیر شرکت ایرآپ (Air up) گفت: رایحه‌های داخل فیلترهای این محصول منحصراً از مواد طبیعی مانند میوه‌ها، ادویه‌جات و گیاهان به دست می‌آید. این رایحه‌ها بر روی حامل‌های نفوذپذیر به هوا درون‌پوشانی می‌شوند. در ادامه، اثر متقابل حواس در درک محیط پیرامون مورداشاره قرار گرفت و مثال‌هایی از محصولات تجاری مبتنی بر این قابلیت ارائه گردید.

این وبینار با حضور تعدادی از اعضای هیات علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی موسسه و همچنین نمایندگان مرکز نوآوری و توسعه گرونیدا و شرکت آبفام برگزار شد.

تگ ها: