ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. راه اندازی مرکز نوآوری نان روی ریل حرکت
  2. راه اندازی مرکز نوآوری نان روی ریل حرکت
  3. راه اندازی مرکز نوآوری نان روی ریل حرکت
  4. راه اندازی مرکز نوآوری نان روی ریل حرکت
  5. راه اندازی مرکز نوآوری نان روی ریل حرکت
  6. راه اندازی مرکز نوآوری نان روی ریل حرکت

طی نشستی مشترک با مدیر کل فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی راه اندازی مرکز نوآوری نان مسیر جدیدی را آغاز کرد.

در این نشست که مدیر کل فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی و معاون آموزش و پژوهش این سازمان و مدیر هماهنگی دفتر مشهد وی را همراهی میکردند برای راه اندازی این مرکز تاکید شد.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در این نشست توجه به کیفیت تولید نان در کشور را بسیار مهم دانست و گفت: ما میخواهیم در خصوص تولید نان با کیفیت در قالب پروژه های پژوهشی با کمک سازمان فنی و حرفه ای موضوعی را تحت عنوان مرکز نوآوری نان در کشور به صورت آزمایشی پایه گذاری کنیم تا پس از راستی آزمایی آن، این طرح در کل کشور راه اندازی شود.

دکتر رضوی زیر ساخت های فنی و حرفه ای را برای بالا بردن کیفیت تولید نان از حیث آموزش نیروی دارای مهارت، بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: مردم از وضعیت کیفیت تولید نان در کشور رضایت لازم را ندارند که این عدم رضایت متشکل از مولفه های تعیین کننده زیادی همچون نوع و کیفیت آرد، خمیر مایه، نوع دستگاه و تنور پخت و در نهایت قیمت گذاری است که در بخش پخت که مسئله اصلی در تولید نان است سازمان فنی و حرفه ای به خوبی میتواند به ما کمک کند.

دکتر رضوی ادامه داد: در مراکز پخت نان باید این مطالبه انجام شود که ظرفیت های آموزشی آن ها ارتقاء پیدا کند و می بایست دولت علاوه بر پایش و رصد آرد مصرفی نانوایی ها به دنبال بررسی کیفیت محصول نهایی که همان نان است باشد و این موضوع با ضمات اجرایی که سهمیه آرد برای هر واحد خبازی است متغییر اعلام شود تا این مهم به سادگی قابلیت اجرایی پیدا کند.

امیر دایی صراف  مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی ضمن ابراز خورسندی از تمایل موسسه پژوهشی بابت توجه به مساله نان که قوت غالب مردم ایران است  نیز در این نشست گفت: راه اندازی مرکز نوآوری نان یکی از مسائل مطرح شده در مرکز فنی و حرفه ای خراسان رضوی است که ما در حال حاضر در مرکز شماره یک این موضوع را طرح ریزی کرده ایم.

دایی صراف افزود: موضوع مطرح شده از سوی موسسه بسیار بسیار به سلامت جامعه کمک میکند و برای این موضوع اداره کل صنعت و معدن، سازمان جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی و اتاق اصناف به عنوان متولیان مستقیم موضوع میبایست به این مهم ورود کنند.

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای خراسان افزود: آمادگی دارد به مدل تولید نانی را که بر اساس این طرح آماده شده و به تایید رسیده است را در شهر نیشابور به صورت نمونه اجرا تا پس از آن در کشور اجرایی شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای با موضوع توسعه همکاری های علمی، فنی، پژوهشی و آموزشی به صورت متقابل با در نظر گرفتن کلیه امکانات، توانمندی ها و ظرفیت های طرفین اعم از علمی و تخصصی، نیروی انسانی و تجهیزات با 6 ماده و 14 بند به امضاء طرفین رسید.

تگ ها: