ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی
  2. بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی
  3. بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی
  4. بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی
  5. بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی

مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی که به عنوان تنها موسسه پتحقیقات کاربردی وزارت علوم در حوزه تخصصی صنعت غذا در مشهد مستقر است، عضو کارگروه پژوهش و فناوری خراسان رضوی شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، رئیس این موسسه در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی و هیات همراه گفت: این موسسه پژوهشی با برخورداری از کلیه گرایش های تخصصی، علوم پایه و فنی و مهندسی در زمینه صنعت غذا با توجه به مزیت های منطقه در مشهد مستقر شده است. 

«دکتر قدیر رجب زاده» با تاکید بر ارتباط گسترده و رو به رشد این موسسه با صنعت ادامه داد: ارائه خدمات فنی، تخصصی و آزمایشگاهی به صنعتگران از جمله مهمترین فعالیت های موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به شمار می رود.

وی افزود: جذب دانشجویان دکتری پژوهش محور با رویکرد حل مشکلات صنعت، تشخیص محصولات تراریخته، غذای حلال، پدافند غیر عامل، تحقیق و پژوهش در زمینه گیاهان استراتژیک و سایر موارد مرتبط بخشی از اقدامات در حال انجام در این مؤسسه می باشد.

رجب زاده بیان کرد: این مجموعه با 6 گروه پژوهشی و 9 آزمایشگاه در حال ارائه خدمات به صنعت است در حالی که به علت استیجاری بودن مکان استقرار و کمبود فضا، امکان راه اندازی آزمایشگاه تخصصی برای دو گروه پژوهشی آن وجود ندارد.

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی تاکید کرد: کمک به ارتقای ایمنی و سلامت جامعه از طریق همکاری با سازمان های نظارتی نظیر استاندارد، غذا دارو و محیط زیست با تجهیز آزمایشگاه ها به ویژه در زمینه محصولات تراریخته و حلال از جمله رسالت های این مجموعه می باشد.

وی همچنین خواستار حمایت استانداری خراسان رضوی برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی موسسه توسط R&D صنایع و واحدهای دولتی، بجای واردات و خرید دستگاه های آزمایشگاهی با هزینه های هنگفت شد و افزود: واحدهای مرتبط صنایع غذایی می توانند با تجهیزات آزمایشگاهی مستقر در این مجموعه کلیه خدمات پژوهشی مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

در ادامه «دکتر قربان میرزایی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت های انجام شده در مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی می تواند نقش تاثیر گذاری در صنعت غذای کشور ایفا کند و استقرار آن در مشهد نقطه قوتی برای صنایع غذایی استان به شمار می رود.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل های موجود برای اثرگذاری بیشتر در امور پژوهش و فناری استان پیشنهاد می شود این مجموعه عضو کارگروه پژوهش و فناوری استان شود.

میرزایی تاکید کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی همچنین می تواند برای شتاب دهی به روند ارتباطی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با سرمایه گذاران، ضمن امضای تفاهم نامه با دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری نسبت به برگزاری جلسات هم اندیشی با صنایع غذایی اقدام کند. وی همچنین برای اختصاص ساختمانی مناسب برای استقرار این مجموعه قول مساعد داد.

 

تگ ها: