ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 5
  5. 7
  6. 8
  7. 9
  8. yeganezad

فستیوال نوآوری های غذایی کشور با همکاری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در محل معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، دبیر اجرایی جشنواره در این آیین گفت: فستیوال نوآوری های صنایع غذایی بر اساس ماده 17 قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور رفع مشکلات و موانع تجاری سازی طرح ها و نوآوری های صنایع غذایی کشور برگزار شده است.

«نوید میبدی نیک» افزود: محورهای این جشنواره که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس، فن بازار منطقه ای خراسان رضوی و بازار دارایی فکری فرابورس برپا شده «مدل های برتر استارت آپ های صنایع غذایی، فرمولاسیون مواد غذایی با رویکرد غذای سالم، ماشین آلات خط تولید و تجهیزات بسته بندی» است.

وی ادامه داد: واحدهای فناور از 11 استان و 39 مجموعه صنعتی صاحب برند از استان های مختلف کشور در این رویداد به صورت الکترونیکی نام نویسی کردند و بر این اساس 91 طرح از 14 استان در دبیرخانه این رویداد با ارائه مستندهای علمی و اقتصادی پذیرش شدند که از این تعداد 52 طرح به عنوان طرح هایی که قابلیت تولیدپذیری در واحدهای صنعتی دارند احصا و در نهایت 11 طرح برای ارایه در جشنواره انتخاب شد.

در ادامه «دکتر سید مهدی زیارت نیا»، معاون پژوهشی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ضمن معرفی خدمات این موسسه گفت: این مرکز با بیش از سه دهه فعالیت پژوهشی به رفع مشکلات فنی – تخصصی و ورود به عرصه نوآوری صنعت غذای کشور می پردازد.

وی با تاکید بر ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی و مشاوره و همکاری با واحدهای تحقیق و توسعه صنایع در این موسسه ادامه داد: خدمات پژوهش و فناوری در زمینه های تخصصی شیمی، مهندسی، نانو فناوری، فرآوری، بهداشت و ایمنی مواد غذایی و طراحی ماشین آلات صنایع غذایی از دیگر زمینه های همکاری و حمایت این موسسه  با صنایع غذایی کشور است.

در انتها مدیران صنایع غذایی شرکت کننده در این فستیوال از مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت ها و امکانات این مجموعه آشنا شدند.

تگ ها: