ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. 1
  2. 2
  3. 6
  4. 7
  5. 8
  6. 24

با حضور مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

اولین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی در شرق کشور افتتاح شد

اولین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی و رفتار مصرف کننده در شرق کشور که توسط موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی تجهیز و راه اندازی شده است با حضور مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، آزمایشگاه «ارزیابی حسی مواد غذایی و رفتار مصرف کننده» موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی براساس تجربیات ارزشمند اعضای هیئت علمی این مجموعه راه اندازی و به منظور پاسخگویی به نیاز صنعتگران جهت ارزیابی موفقیت ورود محصولات جدید غذایی به بازار راه اندازی شده است.

شایان ذکر است در این آزمایشگاه آزمون های مربوط به پذیرش، مشتری گرایی و دینامیک وابسته به زمان در زمینه طعم، بافت، رنگ و سایر ویژگی های محصولات غذایی انجام می شود که نتایج این آزمون ها می تواند کمک قابل توجهی به بازار پسندی این محصولات کند.

مشاوره و آموزش روش های ارزیابی حسی مواد غذایی، همکاری در انجام پروژه های تحقیقاتی داخل و خارج از کشور، توسعه روش های نوین ارزیابی حسی مواد غذایی، طراحی و اصلاح فرمولاسیون محصول و همچنین تعیین نقش فرآیندهای دهانی در ارزیابی حسی دینامیک مواد غذایی مهمترین مزیت های استفاده از این آزمایشگاه برای صاحبان صنایع می باشد.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در حاشیه افتتاح این آزمایشگاه گفت: بهبود و گسترش تکنیک های ارزیابی حسی از مهمترین الزامات جهت توسعه صادرات و افزایش توان رقابتی در صنعت غذا به شمار می رود.

دکتر قدیر رجب زاده با بیان اینکه خدمات این آزمایشگاه قابل ارائه در سطح ملی و بین المللی است خاطرنشان کرد: با هدف توسعه تکنیک های ارزیابی حسی مواد غذایی با برخی از کشورها قراردادهای مشترک پژوهشی منعقد شده است.

تگ ها: