ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. 1
  2. 1
  3. 3
  4. 4

معاون وزیر جهاد کشاورزی از مرکز تحقیقات و خدمات پلاسما مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بازدید کرد.

به گزارش روابط مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر کاظم خاوازی» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و هیئت همراه از مرکز تحقیقات و خدمات پلاسما مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بازدید کرد.

در این بازدید «دکتر سید مهدی زیارت نیا»، معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: این مؤسسه با همکاری شرکت FEMTO کره جنوبی اقدام به تأسیس و راه اندازی مرکز تحقیقات و خدمات پلاسما کرده که با بهره مندی از آخرین فناوری های روز دنیا و نیز استفاده از تجهیزات پیشرفته تولید پلاسما و سیستم های AWE با نشان CE اروپا، آماده ارائه خدمات پژوهشی و تخصصی  به صاحبان صنایع غذایی و کشاورزی کشور است.

وی در خصوص مزیت ها و کاربرد های این فناوری در صنعت غذا، کشاورزی و بسته بندی بیان کرد: افزایش صادرات محصولات غذایی با کاهش بار میکروبی، افزایش زمان ماندگاری فرآورده های غذایی، سم زدایی و از بین بردن آفت کش ها از سطوح مواد غذایی، استریل ابزار آلات خط تولید و پوشش دهی بر سطوح بسته بندی مواد غذایی برای کنترل انتقال گازها و سایر موارد از جمله مهمترین مزیت های استفاده از این فناوری جدید برای صنایع مرتبط به شمار می رود.

بر این اساس مقرر گردید جهت بهره مندی و گسترش کاربرد پلاسما در تغذیه گیاهان و سایر کاربردهای آن، بین مؤسسه و مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی تعاملات بیشتری صورت گیرد.

تگ ها: