ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. 1
  2. 1
  3. 1
  4. 1
  5. 1
  6. 1
  7. 1
  8. 1
  9. 1
  10. 1

در بازدید مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و هیأت همراه از مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بر ضرورت توجه ویژه به وقف علم و فناوری تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر قدیر رجب زاده» رئیس این مؤسسه به نقش سلامتی بخشی غذا اشاره و بیان کرد: امروزه نیاز به توجه بیشتر به چگونگی تولید و فرآوری محصولات غذایی به منظور پیشگیری از بروز بیماری های مرتبط با مصرف مواد غذایی ناسالم نظیر سرطان و بیماری های قلبی و عروقی در جامعه بسیار احساس می شود.

وی ادامه داد: تولید محصولات با کیفیت و ایمن نیاز به شناخت و مطالعات بیشتر دارد که این مسأله اهمیت توجه و سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات صنایع غذایی را روشن می کند.

وی خواستار هدایت خیرین به وقف در حوزه پیشگیری از ابتلا به بیماری های صعب العلاج گردید و گفت: متاسفانه سالانه شاهد مرگ و میر بسیاری از هموطنانمان بر اثر ابتلا به این بیماری ها هستیم که علاوه بر تبعات سوء خانوادگی و اجتماعی هزینه های هنگفت درمان را نیز به دولت و جامعه تحمیل می کند.

رجب زاده همچنین به برخی از طرح های انجام شده در این مؤسسه با هدف ارتقای سلامت و ایمنی غذایی اشاره و بیان کرد: این مؤسسه آمادگی ایجاد بسته های پیشنهادی برای سرمایه گذاری و جذب واقفان در حوزه سلامت و ایمنی غذایی را دارد چراکه با سرمایه گذاری در این بخش می توان محصولات غذایی را با هدف کاهش ابتلا به بیماری های صعب العلاج با هزینه کمتر و نظارت بیشتر به دست مصرف کنندگان رساند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده قناد نیز فعالیت های پژوهشی انجام شده در مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی را مثبت ارزیابی کرد و بر لزوم ادامه همکاری های مشترک دو مجموعه تاکید نمود.

وی همچنین گفت: از پژوهش های کاربردی انجام شده در زمینه تولید محصولات غذایی سالم با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان حمایت می کنیم.

تگ ها: