ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. همزمان با هفته پژوهش و فناوری؛  الکل با فناوری تولید از پسماند کارخانجات صنایع غذایی رو نمایی شد
  2. همزمان با هفته پژوهش و فناوری؛  الکل با فناوری تولید از پسماند کارخانجات صنایع غذایی رو نمایی شد

همزمان با هفته پژوهش و فناوری توسط موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از الکل با فناوری تولید از پسماند کارخانجات صنایع غذایی رو نمایی شد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، با شیوع گسترده ویروس کرونا و در نتیجه افزایش تقاضا برای الکل به عنوان یک ضد عفونی کننده موثر در کنترل زنجیره انتقال این بیماری، موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با شناسایی ظرفیت های موجود اقدام به تولید این محصول از پسماند کارخانجات صنایع غذایی نمود.
«دکتر ابوالفضل پهلوانلو»، معاون پژوهشی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی افزود: دانش فنی تولید الکل طبی، با خلوص بالا از پسماند کارخانجات صنایع غذایی در حال حاضر در این مرکز پژوهشی موجود است که با توجه به ویژگی های مواد اولیه به کار رفته در تولید آن از ارزش افزوده بسیار بالا برای تولید در مقیاس صنعتی برخوردار است.
مجری این طرح پژوهشی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی های نوین همواره در تولید محصولات مختلف مزیت رقابتی ایجاد نموده است ادامه داد: اتانول نیز از این قاعده مستثنی نیست و بر این اساس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بهره گیری از تکنولوژی¬های نوین به دانش فنی تولید اتانول با قیمت بسیار پایین تر از قیمت تولید کارخانه¬های در حال فعالیت در ایران دست یافته است.
پهلوانلو افزود: در این فرآیند با بهینه سازی خط کامل تولید شامل فرمولاسیون و نوع ماده اولیه (پسماند کارخانجات صنایع غذایی)، باز طراحی راکتورهای تخمیر، بهینه سازی سیستم تخمیر و هوشمند سازی برج تقطیر سیستم تولید الکل بازآفرینی شد. 
وی با بیان اینکه پساب ناشی از تولید الکل به این روش جهت استفاده در غذای دام کاربرد دارد گفت: این مجموعه آمادگی کامل دارد کلیه دستاوردها در خصوص استقرار کامل خط تولید و همچنین فرآیندهای کنترل کیفیت محصول نهایی را به واحدهای تولیدی کشور واگذار نماید

تگ ها: