ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. براساس آخرین ارزیابی معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی موفق به کسب رتبه اول نسبت تعداد قراردادها به دانشجویان شد

براساس آخرین ارزیابی معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛
موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی موفق به کسب رتبه اول نسبت تعداد قراردادها به دانشجویان شد

 

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خبر داد: بر اساس آخرین گزارش ارزیابی و رتبه بندی معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مراکز زیر مجموعه این وزارتخانه که اواخر سال 1399 منتشر شد، موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی موفق به کسب رتبه اول در شاخص تعداد قراردادهای در حال اجرای مرتبط با جامعه و صنعت نسبت به تعداد کل دانشجویان پذیرش شده گردید.
به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر قدیر رجب زاده» با بیان این مطلب افزود: بر اساس این ارزیابی در شاخص های "مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت جاری به دانشجویان پذیرش شده" و "مبلغ جذب شده قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به تعداد کل دانشجویان پذیرش شده" در بین دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی به ترتیب در رتبه های هشتم و ششم قرار گرفته است. 
وی گفت: همچنین این موسسه در شاخص نسبت تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به تعداد کل پایان نامه های تحصیلات تکمیلی رتبه دوم را کسب نموده است.
وی بیان کرد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از سال 1390 بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس ارائه مستندات طرح های کاربردی و صنعتی، اقدام به پذیرش دانشجویان دکترا در رشته صنایع غذایی نموده است و در حال حاضر 41 دانشجوی دکتری پژوهش محور در این موسسه در حال تحصیل بوده و تاکنون 32 نفر نیز در 4 گرایش صنایع غذایی، شیمی مواد غذایی، زیست فناوری مواد غذایی و فناوری مواد غذایی فارغ التحصیل شده اند.
رجب زاده با تاکید بر رویکرد دانشگاه های نسل سوم افزود: رویکرد اصلی این موسسه، تربیت نیروی انسانی متخصص، خلاق و کارآفرین با تکیه بر کیفیت آموزش و پژوهش بر پایه طرح های نوآور و تقاضامحور صنعتی است.
وی گفت: ارتقاء مهارت های علمی و تخصصی دانشجویان به منظور رفع نیازهای مختلف صنعت غذا و تولید دانش فنی متناسب با نیازهای جامعه و صنعت، از دیگر اهداف این موسسه در تربیت داتشجویان دکتری به شمار می رود.

 

موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی یکی از مراکز برتر در زمینه درآمدزایی معرفی شد
رجب زاده همچنین ادامه داد: بر اساس این گزارش موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز برتر در زمینه درآمد زایی در بین دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم معرفی شد.
وی افزود: در برنامه راهبردی دوم مؤسسه که به تصویب هیأت امنای منطقه 1 پژوهشی نیز رسیده است، توسعه پژوهش های کاربردی، توسعه تعاملات دو سویه با بخش های مختلف صنایع غذایی و کمک به آنها برای حل چالش های علمی و تخصصی، از جمله جهت گیری های اصلی مؤسسه در برنامه راهبردی دوم (1400 – 1397) بوده و در این برنامه تعداد قراردادهای پژوهشی صنعتی و اعتبار جذب شده از محل این قراردادها از جمله شاخص های سنجش این راهبرد بوده است .  
دکتر رجب زاده اضافه کرد: اینکه در این ارزیابی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از بین تمام دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی کشور در شاخص "نسبت مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به بودجه مرکز" در رتبه چهاردهم کشور قرار گرفته، نشان دهنده توفیق در ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از منابع دولتی در مؤسسه به عنوان یکی از جهت گیری های اصلی در برنامه راهبردی مؤسسه می باشد. 
وی ادامه داد: در این مدت تمام تلاش ارکان مؤسسه رسیدن به اهداف مصرح در این سند بوده و خوشبختانه گزارش منتشر شده از این ارزیابی از سوی معاونت پژوهشی وزارت عتف مؤید حرکت رو به جلو مؤسسه در جهت اهداف و برنامه هاست و یقیناً با عزم و اراده ای که در مؤسسه وجود دارد در سال های آینده شاهد گام های بلند تری در این رابطه خواهیم بود. 
 

تگ ها: