ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. در گروه طراحی ماشین آلات صنایع غذایی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی انجام می شود؛ بهینه سازی مصرف انرژی در طراحی و ساخت ماشین آلات صنایع غذایی

یکی از پژوهش های کاربردی که در گروه طراحی ماشین آلات صنایع غذایی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی انجام می شود، بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، پاک و بازیافت انرژی در طراحی و ساخت ماشین آلات صنایع غذایی است.
به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، امروزه با توجه به محدودیت منابع انرژی، تولیدکنندگان و صنایع بزرگ به دنبال روش هایی برای کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی هستند تا علاوه بر تأمین نیاز در این زمینه، توانایی باقی ماندن در بازار رقابت را با کاهش هزینه های سربار داشته باشند.
صنایع غذایی به عنوان یکی از مصرف کنندگان مهم انرژی، نیاز دارد تا مصرف منابع خود را مدیریت نماید، از بخش های مهم مصرف کننده انرژی در صنایع غذایی سیستم های تأمین بخار، کمپرسورها و پمپ ها هستند که همواره راهکارهای جدیدی برای بهینه سازی مصرف در این بخش ها معرفی می شوند. 
علاوه بر صنعت، نقش سیستم برنامه ریزی و نظارت و تأمین کنندگان تجهیزات صنعتی در رسیدن به اهداف مدیریت انرژی قابل توجه است، در این راستا، با توجه به خلاء های موجود در این زمینه مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اقدام به تاسیس گروه پژوهشی تخصصی به منظور رفع بخشی از نیاز های این صنعت در بخش ماشین آلات نموده است.
این در حالی است که یکی از پژوهش های کاربردی که در گروه طراحی ماشین آلات صنایع غذایی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی انجام می شود، بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و پاک و بازیافت انرژی در طراحی و ساخت ماشین آلات صنایع است.
گفتنی است؛ این گروه پژوهشی در گذشته با تکیه بر تجارب چند دهه فعالیت در بخش های مختلف صنعت غذا دستاوردهایی را به جامعه مخاطب ارائه کرده و هم اکنون این آمادگی را دارد تا با استفاده از متخصصین خود و محققین سایر بخش ها و نیز به کارگیری برخی از زیر ساخت های آزمایشگاهی خود خدماتی را به فعالان صنعت غذای کشور ارائه دهد.
 

تگ ها: