ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. ورقه هاي ضد قارچی افزايش دهنده ماندگاري ميوه ها رونمایی شد
  2. ورقه هاي ضد قارچی افزايش دهنده ماندگاري ميوه ها رونمایی شد
  3. ورقه هاي ضد قارچی افزايش دهنده ماندگاري ميوه ها رونمایی شد
  4. ورقه هاي ضد قارچی افزايش دهنده ماندگاري ميوه ها رونمایی شد
  5. ورقه هاي ضد قارچی افزايش دهنده ماندگاري ميوه ها رونمایی شد

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خبر داد: با هدف افزایش ماندگاری میوه ها جهت توسعه صادرات محصولات باغی، ورقه های ضد قارچی رهاینده کنترل شده دی اکسید گوگرد رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر قدیر رجب زاده» با اعلام این خبر افزود: اغلب ميوها پس از برداشـت فـسادپذيري بالايي دارند، از اين رو به کارگيري فنون و روش هـاي مناسـب جهـت افزايش قابليت ماندگاري در طول دوره نگهداري ضروري مي باشد.
وی با اشاره به اینکه مطابق آمارهای جهانی به طور متوسط 24 درصد میوه ها و حدود 42 درصد از سبزی ها در کشورهای در حال توسعه در فاصله تولید تا مصرف از بین می روند ادامه داد: روش هاي قديمي نگهداري مواد غذايي شامل فرآیندهای گرمايي، انجماد، پرتودهي، نگهداري در اتمسفر اصلاح شده و استفاده از مواد افزودني ضد ميكروبي يا نمك ها هستند كه متاسفانه در رابطه با برخي فرآورده ها نمي توان آنها را به كار برد.
وی بیان کرد: در سال هاي اخير، توليد بسته هاي با رهايش کنترل شده از طريق انتقال يک عامل فعال از حامل پليمري به سطح ماده غذايی به منظور افزایش زمان ماندگاري فرآورده هاي غذايي مورد توجه قرار گرفته است.
رجب زاده به تأمين تقاضاي مـصرف کننـده بـراي انواع سبزي ها و ميوه ها از طريـق انبارمـاني طولاني مدت اشاره کرد و گفت: با توجه به اهميت ماندگاري ميوه ها و کنترل قارچ ها و از طرف ديگر کاهش مصرف قارچ کش هاي سنتزي در زنجيره توليد تا مصرف، تولید ورقه هاي رهاينده دي اکسيد گوگرد برای کنترل قارچ ها و افزايش ماندگاري ميوه ها (سیب، انواع توت ها، تمشک، انگور، خرمالو، کیوی، گلابی و انار) ضروری بوده که علاوه بر کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، سبب ایجاد ارزش افزوده و افزایش سلامت جامعه نیز خواهد شد.
رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه دانش فني بسته بندي ها، جاذب ها و رهاينده هاي مواد فعال در انحصار برخي کشورهاي خاص است گفت:  با توجه به دستیابی به دانش فنی تولید این ورقه ها در داخل کشور، ورقه های رهاینده دی اکسیدگوگرد  با قیمت پایینتری در حجم انبوه تولید و عرضه خواهند شد و  مانع خروج ارز از کشور می گردد.
رجب زاده افزود: حصول دانش فنی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می تواند به عنوان یک تکنولوژی منحصر به فرد و بومی در نظر گرفته شود که اجرای آن با همکاری مشترک موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی می تواند ضمن بومی سازی فناوری، سبب گسترش و توسعه  اقتصادی و صنعتی شود.
 

تگ ها: