ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. مدل مفهومی غذای طیب ارائه شد

مدل مفهومی غذای طیب در سمپوزیوم «ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تغذیه مناسب با رویکرد طیب»  توسط «دکتر حسین زمانی» دبیر اجرایی همایش بین المللی غذای طیب و عضو هیات علمی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، در همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران ارایه شد.
محتوی این سخنرانی شامل تبیین بوم کیفیت طیب، تحلیل عوامل مؤثر در غذای طیب (مواد اولیه، فرایندها، نیروی انسانی و تجهیزات)، سهم غذای طیب در شکل گیری شخصیت انسان و آثار و نتایج غذای طیب؛ ویژگی ها و چشم انداز غذای طیب بود.
زمانی در مورد تفاوت غذای حلال و طیب بیان کرد: حلال برگرفته از دستورالعمل ها و احکام اسلام است اما طیب بالاترین سطح کیفی زندگی است که مناسبترین کلیدواژه قرآنی در زمینه کیفیت است، ضمن اینکه حلال و ارگانیک بودن از پیش نیازهای اعطای نشان طیب است.
وی در مورد نگرش اسلام به زنجیره غذایی گفت: در اسلام مواد غذایی پدیده ای زنده هستند که دارای آثار متعددی می باشند که در میدان جسم و روح انسان هضم شده و علاوه بر تامین سوخت و ساز بدن و رشد و ترمیم سلول ها و بافت ها، دارای آثار درمانی، روانی، ژنتیکی و جهت دادن به رفتار و احساس انسان ها می باشد  که در شکل گیری شخصیت انسان موثر است.
گفتنی است اولین همایش بین المللی غذای طیب با همکاری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و موسسه کیفیت رضوی وابسته به آستان قدس رضوی، 19-18 آبان ماه 1401 در مشهد و با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی و راهکارهای عملی، تبادل آراء اندیشمندان، پژوهشگران و مدیران سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در داخل و خارج از کشور  برگزار می شود.
 

تگ ها: