ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. به همت محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی صورت گرفت؛ تولید نانو الیاف از منابع طبیعی جدید در مقیاس صنعتی
  2. به همت محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی صورت گرفت؛ تولید نانو الیاف از منابع طبیعی جدید در مقیاس صنعتی
  3. به همت محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی صورت گرفت؛ تولید نانو الیاف از منابع طبیعی جدید در مقیاس صنعتی

پیرو گذراندن فرصت مطالعاتی یک عضو هیات علمی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در کشور پرو، نانو الیاف از مواد اولیه طبیعی جدید در مقیاس صنعتی تولید شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر بهروز قرآنی»، عضو هیأت علمی این موسسه در این زمینه بیان کرد: نانوالياف، اليافي با قطر كمتر از 100 نانومتر هستند. زماني كه قطر الياف پليمري از ميكرومتر به نانومتر كاهش پيدا مي كند، خصوصيات جالب توجهي در آنها ظاهر مي شود كه از آن جمله مي توان به افزایش نسبت سطح به حجم، افزايش قابليت انعطاف پذيري در گروه‌هاي عاملي سطحي، درهم تنیدگی شبکه لیفی و در نتیجه عملكرد مكانيكي عالي مانند سختي و قدرت كشساني و کاهش  اندازه منافذ اشاره نمود.
وی در مورد کاربرد نانو الیاف در صنایع غذایی گفت: ریزپوشانی ترکیبات مؤثره و افزایش فراهمی زیستی آنها، افزایش کارایی قالب گیری ملکولی جهت فیلتراسیون، طراحی سنسورها با دقت بالاتر، تولید بسته بندی موادغذایی و مقاوم سازی ساختار شبکه های ژلی از جمله کاربردهای نانوالیاف در صنعت غذا می باشد. 
قرآنی ادامه داد: به منظور دسترسی به آخرین تحولات علمی و صنعتی در این زمینه، فرصت مطالعاتی صنعتی در شرکت لکارا که در کشور پرو و در زمینه استفاده از فرآیندهای سبز برای تولید محصولات مختلف فعالیت می‌کند برنامه ریزی و اجرا شد.
عضو هیأت علمی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: کسب تجربه صنعتی خارج از کشور و انجام رایزنی‌ به منظور عقد 2 قرارداد پژوهشی از جمله مهمترین دستاوردهای این فرصت مطالعاتی به شمار می روند.
شایان ذکر است گروه نانوفناوری مواد غذایی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، از جمله گروه‌های تحقیقاتی پیشرو در ایران می‌باشد که به طور تخصصی و جامع وارد مباحث کاربرد نانوفناوری در حوزه موادغذایی شده است. 
انعقاد قراردادهای پژوهشی با شرکتهای صنعتی داخل کشور، مؤسسه تحقیقاتی نیزو در کشور هلند، مرکز تحقیقات گیاهی و غذایی نیوزلند، مرکز تحقیقات هیدروکلوئید فیلیپس در دانشگاه صنعتی هوبی چین، دانشگاه ساراتوف روسیه، سازمان پژوهش های علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK) و اخذ دو گرنت معتبر پژوهشی از سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (ISESCO) و آکادمی جهانی علوم (TWAS) نمونه هایی از دستاوردهای این گروه پژوهشی می باشد. 
 

تگ ها: