ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. پایلوت پلنت صنایع غذایی در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی راه اندازی شد
  2. پایلوت پلنت صنایع غذایی در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی راه اندازی شد
  3. پایلوت پلنت صنایع غذایی در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی راه اندازی شد

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از راه اندازی پایلوت پلنت صنایع غذایی با هدف فراهم آوردن زیر ساخت های عمومی لازم برای تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی با همکاری بخش خصوصی در این پژوهشکده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، «دکتر قدیر رجب زاده» افزود: اجراي پايلوت هاي صنايع غذايي تنها راه ورود نتايج پژوهشی به بازار و پياده سازي آن در مقياس صنعتي است که در این مسیر فرایندها از مقیاس آزمایشگاهی به مقیاس تولیدی تبدیل شده و عمده چالش های مربوط به خط تولید قبل از سرمایه گذاری هنگفت مشخص و چاره اندیشی می شود.   وی ادامه داد: در فاز اول راه اندازی این پایلوت، بر اجرای طرح های تحقیقاتی در زمینه صنعت نان تمرکز شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: تولید اینولین از ریشه برخی از گیاهان دارویی برای کاهش سطح گلوکز خون و افزایش پاسخ بدن به انسولین در درمان بیماران دیابتی نوع 2 طرح دیگری است که فاز نیمه صنعتی آن در این پایلوت در حال اجرا می باشد.

وی با توجه به طرح های توسعه ای این پایلوت پلنت اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد مشارکت بیشتر بخش خصوصی برای تبدیل دستاوردهای پژوهشی به محصول تجاری از این طریق باشیم.

تگ ها: