ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. نشریه پژوهش و نوآوری در علوم و صنایع غذایی ارتقای رتبه پیدا کرد.

نشریه پژوهش و نوآوری در علوم و صنایع غذایی، بر اساس ارزیابی منتشرشده سال 1400 موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با کسب ضریب تأثیر «232/0» از رتبه Q3 به رتبه Q2 ارتقا یافت.

به گزارش روابط عمومی، سامانه نشریات علمی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) به بررسی، ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات معتبر پرداخته و روش کمّی مورداستفاده، مبتنی بر میزان استفاده نویسندگان و در سطحی بالاتر، از نشریات و مجموعه مقالات آن‌ها، بنیان‌گذاری شده است.

دکتر بهاره عماد زاده رئیس مرکز اسناد و کتابخانه در این خصوص گفت: ضریب تاثیر این شاخص که میزان اثرگذاری یک نشریه در ارتباط با نشریات دیگر را موردسنجش قرار می‌دهد ازجمله شاخص‌هایی است که در رتبه‌بندی و مقایسه نشریات با یکدیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دکتر عماد زاده ادامه داد؛ نشریه پژوهش و نوآوری در علوم و صنایع غذایی بر اساس آخرین ارزیابی سال 1400 از سوی کمیسیون نشریات علمی کشور موفق به کسب رتبه «بین‌المللی» شد و پیش‌ازاین در بسیاری از پایگاه‌های بین‌المللی دیگر، نظیر پایگاه اطلاعاتی بین‌المللی Scopus، Food Science and Technology Abstracts (FSTA)، Directory of Open Access Journals (DOAJ)، Centre for Agriculture and Biosciences International (CABI)، American Chemical Society (CAS)، EBSCO و Google Scholar نیز نمایه می‌شود.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه در پایان گفت؛ نشریه پژوهش و نوآوری در علوم و صنایع غذایی به زبان انگلیسی و به‌صورت فصلنامه الکترونیکی (4 فصل در یک سال) منتشر می‌شود. مقالات این نشریه با بهره‌گیری از دانش اعضای هیأت علمی، اساتید و کارشناسان حوزه علوم صنایع غذایی مورد داوری و چاپ قرار می‌گیرد. مقالات این نشریه برای استفاده تمام عموم در هر حوزۀ تخصصی قابل‌دسترس است.

لازم به ذکر است اطلاعات و مقالات این فصلنامه در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس به نشانی https://www.scopus.com/sourceid/21101028196#tabs=0  قابل‌مشاهده و جست‌وجو است.

تگ ها: