ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی منصوب شد

با حکم «دکتر محمد علی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، «دکتر سیّد محمد علی رضوی» به عنوان رئیس موسسه پژوهشی علوم وصنایع غذایی منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، در حکم انتصاب محمد علی زلفی گل خطاب به سیّد محمد علی رضوی آمده است :نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم پژوهشی وزارت، به موجب این حکم به سمت «رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی» منصوب می‌‌شوید. انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب همکاری استادان مدیران یاوران علمی (کارکنان) و ظرفیت کارشناسی آن موسسه، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.
وزیر علوم در این حکم تاکید کرد: انتظار می رود که با توکل به خداوند متعال مأموریت و وظایف آن موسسه را به شرح ذیل به انجام برسانید:
- گسترش پژوهش‌های کاربردی نیاز محور و جهت دهی تحقیقات به سمت حل نیازهای حال و آینده کشور در زمینه علوم و صنایع غذایی
- ارتباط مستمر با صنایع مرتبط برای ارائه مشاوره و حل مسائل موجود بر سر راه تولید محصولات استراتژیک
- ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی آزمایشگاهی در قالب بسترها و شبکه‌های منطقه‌ای و ملی
- توجه ویژه به تجاری سازی دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، فناوری و نوآوری از طریق مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری
- تعامل و تکامل هم‌افزا با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری برای ارائه خدمات تخصصی و اجرای طرح‌های مشترک
- همکاری تخصصی و مرتبط با مأموریت‌های موسسه در اجرای موفق نظام ایده‌ها و نیازها (نان(

دکتر سیّد محمدعلی رضوی در حال حاضر استاد مهندسی و فیزیک مواد غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد است. وی دانش آموخته کارشناسی علوم و صنایع غذایی از دانشگاه فردوسی مشهد، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذایی از دانشگاه تهران و دکتری در رشته مهندسی صنایع غذایی از دانشگاه فردوسی مشهد می‌باشد.
از سوابق علمی و اجرایی ایشان می‌توان به مدیریت قطب علمی هیدروکلوئیدهای طبیعی بومی ایران، رئیس خدمات تخصصی آزمایشگاهی  دانشگاه فردوسی مشهد، عضو کمیسیون کارگروه علوم و صنایع غذایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده هیات جذب اعضای هیات علمی خراسان رضوی، سردبیر مجله پژوهش‌های علوم و صنایع غذایی ایران، سردبیر مجله  Journal of Nuts، عضو هیات تحریریه چندین مجله علمی- پژوهشی داخلی و بین المللی، معاون آموزش و دانشجویی دانشگاه نیشابور و مدیرگروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد.
وی بر اساس اعلام پایگاه تامسون - رویترز (ISI) از سال 2015 تا 2021، در پنج دوره در لیست یک درصد دانشمندان و نخبگان برتر علمی جهان قرار گرفته و همچنین کسب عنوان پژوهشگر برتر کشور در گروه کشاورزی و منابع طبیعی در سال 95، پژوهشگر برتر خراسان رضوی در سال 1396، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۹۳ و مولف برتر این دانشگاه در سال ۸۶ از دیگر افتخارات پژوهشی ایشان به شمار می رود.
لازم به ذکر است دکتر محمد علی رضوی تاکنون دارای 350 مقاله علمی – پژوهشی (JCR ,ISI , ISC) که 123 مقاله آن در مجلات Q1 به چاپ رسیده‌اند. همچنین ارائه مقاله علمی در ۹۵ همایش داخلی و خارجی و انجام 41 طرح پژوهشی داخل و خارج دانشگاهی در رزومه علمی و پژوهشی ایشان وجود دارد.

 وزیر علوم همچنین در نامه ای جداگانه از خدمات «دکتر قدیر رجب‌زاده» رییس سابق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.
 

تگ ها: