ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  2. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  3. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  4. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  5. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  6. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  7. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  8. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  9. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  10. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  11. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  12. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  13. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  14. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  15. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  16. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد
  17. مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از پژوهشگران و کارشناسان برتر در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر سید محمد علی رضوی» رئیس این موسسه، پژوهش را جهاد علمی خواند و افزود: هفته پژوهش بهانه ای ست که در کنار هم باشیم و با هم افزایی به ادامه مسیر و تحقق اهداف و رسالت‌های مشترک در زمینه ارتقای امنیت غذایی و ایمنی مواد غذایی بپردازیم.
وی به ارزیابی عملکرد برنامه‌های پنج ساله اول و دوم توسعه در دو ماه گذشته اشاره کرد و گفت: پس از ارزیابی دو برنامه گذشته، چالش‌ها و میزان تحقق برنامه ها مشخص شده اند که می‌تواند زمینه‌ساز تدوین برنامه سوم باشد.
رضوی ادامه داد: ایجاد هسته و قطب‌های فناوری با همکاری صنعت غذا و گسترش فعالیت‌های شبکه ملی پژوهش و فناوری ضمن ارتقاء سطح سلامت محصولات غذایی می تواند رویت پذیری موسسه را نیز ارتقاء دهد.
وی همچنین به امضای تفاهم نامه با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان اشاره و بیان کرد: اجرای این تفاهم‌نامه به تشکیل کارگروهی منتج شده که می‌تواند گام روشنی برای فعالیت‌های پژوهشی مشترک و تدوین استانداردها در زمینه ارتقاءکیفی محصولات غذایی باشد.
رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی دستیابی به جایگاه بین المللی در حوزه خدمات تخصصی را از جمله اهداف آتی این موسسه دانست و تصریح کرد: یکی از شروط تحقق این امر تدوین استانداردهای بین المللی برای محصولات غذایی با مزیت های ملی و منطقه ای است.
رضوی در ادامه به رو نمایی از زیست بوم نوآوری و فناوری غذای سالم در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این زیست بوم که با امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و پارک علم و فناوری خراسان راه اندازی می‌شود ضمن شناخت اولویت‌ها و مزیت های نسبی صنایع غذایی استان در حوزه ایمنی و امنیت غذایی، با ارائه خدمات فناورانه و دانش بنیان به واحدهای صنایع غذایی، نقش بسزایی در ارائه الگو برای تولید مواد غذایی سالم خواهد داشت.
ایشان در مورد اجرای برنامه های پیش رو گفت: بازنگری و اصلاح ائین نامه‌ها ، تدوین سند آینده پژوهی در حوزه ماموریت ها، تدوین سند توسعه آزمایشگاه‌های خدمات تخصصی، تدوین برنامه توسعه همکاری های علمی – بین‌المللی، برگزاری کنفرانس ملی سالیانه «ایمنی مواد غذایی، امنیت غذایی و سلامت» در روز جهانی غذا و برگزاری کنفرانس «هیدرو کلوئیدهای طبیعی» از جمله برنامه های کوتاه مدت و میان مدت قابل اجرا در موسسه خواهند بود.
همچنین در این جلسه معاون پژوهشی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، ضمن ارائه گزارش عملکرد پژوهشی موسسه در سال گذشته بیان داشت: با توجه به روند توسعه ای موسسه برای ارتقاء آن به پژوهشگاه، اقدامات لازم برای اخذ مجوز سومین پژوهشکده موسسه با عنوان «پژوهشکده ایمنی و امنیت غذایی» شروع شده است.
«ابوالفضل پهلوانلو» افزود: در سال گذشته 63 قرارداد پژوهشی کاربردی با صنعت غذا به امضاء رسیده است که از این میان 24 طرح با موفقیت خاتمه یافته است.
وی با اشاره به ثبت 3 اختراع توسط اعضای هیأت علمی موسسه ادامه داد: در یک سال گذشته 105 مقاله علمی پژوهشی توسط اعضای هیأت علمی این موسسه در نشریات معتبر ملی و بین المللی منتشر شده است.
عضو هیات علمی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) کسب رتبه 9 در میان 52 موسسه پژوهشی افتخاری در خور توجه برای همکاران زحمت کش این مجموعه است.
وی گفت: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بر اساس نتایج ارزیابی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی منتشر شده از سوی دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف در سال 1400، موفق به کسب رتبه یکم در نسبت تعداد قراردادهاي ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجر ا به تعداد كل دانشجويان پذيرش شده و رتبه چهارم در نسبت تعداد قراردادهاي ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به تعداد كل دانشجويان تحصيلات تكميلي شده است.
شایان ذکر است: در پایان این مراسم از «دکتر راضیه نیازمند» به عنوان پژوهشگر برتر، «دکتر بهروز قرآنی» به جهت جذب اعتبار فناوری بین‌المللی، «دکتر اسماء وردیان» پژوهشگر پر استناد موسسه دو درصد برتر دنیا و «مهندس سحر صالحی» به جهت جذب اعتبار از طریق ستاد فناوری‌های راهبردی، «مهندس زهرا خدابخشی» به عنوان کارشناس پژوهشی نمونه در حوزه آزمایشگاه‌ها و «مهندس زهرا زهرایی» به عنوان کارشناس نمونه پژوهشی تقدیر به عمل آمد.
 

تگ ها: