ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. kalat4
  2. kalat1
  3. kalat2
  4. kalat3
  5. kalat5
  6. kalat6
  7. kalat7
  8. kalat8
  9. kalat9
  10. kalat10
  11. kalat11
  12. kalat12

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک در صنعت غذا توسط مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با روسیه دریچه ورود ایران به بازار 300 میلیونی این کشور و همسایگانش است.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «امیر حسین قاضی زاده هاشمی» در بازدید از این مؤسسه پژوهشی بیان کرد: غذا نیاز مبرم تمام انسان هاست که روی مصرف آن اغلب حساسیت وجود دارد. از این منظر اگر استراتژی مناسبی در مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان تنها مرکز پژوهشی و تخصصی وابسته به وزارت علوم اتخاذ شود، می توان کارهای بزرگی در این زمینه انجام داد.

وی پیشنهاد توجه به زنجیره تولید مواد اولیه غذایی اعم از کشاورزی و دامی را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی مطرح کرد و گفت: با توجه به گسترش بیماری های غیر واگیر در کشور، توجه به سلامت غذا از مرحله تولید تا مصرف مواد غذایی ضروری می باشد.

قاضی زاده بیان کرد: آمار بالای بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون اهمیت طراحی جیره های غذایی خاص را دو چندان می کند. 

در ادامه «دکتر قدیر رجب زاده» رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: دومین برنامه توسعه پنجساله این موسسه بر سه محور کاهش ضایعات غذایی، تأمین مواد اولیه از منابع داخلی و جیره های غذایی خاص متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه در مؤسسه به سطح فناوری پژوهش های انجام شده اهمیت زیادی داده می شود بیان کرد: تحقق این موضوع در سر فصل دروس دانشجویان و برگزاری استارت آپ های تخصصی در صنعت غذا به منظور ایجاد ارزش افزوده پیش بینی شده است.

دکتر «سید مهدی زیارت نیا» معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نیز در ادامه گفت: راه اندازی دو گروه پژوهشی طراحی ماشین آلات صنایع غذایی و ایمنی و کنترل کیفیت مواد غذایی این موسسه در کشور بی نظیر است که نشان دهنده توجه ویژه متخصصان ما به مشکلات صنعت غذا و مباحث ایمنی و سلامت غذایی جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه ملی پژوهش و فناوری کشور در این موسسه مستقر است بیان کرد: در این شبکه سیستمی طراحی شده که از ایده تا تجاری سازی فناوری مورد حمایت قرار گیرد.

تگ ها: