ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1.  امضای تفاهم نامه همکاری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و جهاد کشاورزی خراسان رضوی

سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با هدف تسهیل و برقراری ارتباط پویا و دوسویه میان مراکز علمی – پژوهشی و تولیدکنندگان صنعتی و به منظور تحقق اهداف برنامه های کلان کشور تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، این تفاهم نامه به مدت دو سال و در 14 بند تنظیم و امضاء شده است.
بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، توسعه همکاری های مشترک با موضوعات همکاری های علمی، فنی و پژوهشی، زیست محیطی و تعریف طرح های پژوهشی با محوریت موضوعات اولویت دار به ویژه گیاهان دارویی، صنایع پروتئینی، شیلات و فرآورده های آن، بازاریابی و مصرف، طعم دهنده ها و صمغ های بومی استان مورد تاکید قرار گرفته است.
ارتقاء زمان ماندگاری و بسته بندی محصولات، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و توسعه مدیریت استفاده از ضایعات کشاورزی برای خوراک دام یا تولید کود، مفاد دیگر این تفاهم نامه را تشکیل می دهند.
بنابر این گزارش؛ پیگیری ایجاد کد آیسیک جدید در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی از وزارت جهاد کشاورزی، برگزاری رویدادهای کارآفرینی، راه اندازی و توسعه شرکت های دانش بنیان از دیگر موضوعات این تفاهم نامه همکاری به شمار می رود.
لازم به ذکر است از مفاد کلیدی و استراتژیک این تفاهم نامه می توان به همکاری های مشترک در زمینه ارزیابی و استاندارد سازی محصولات کشاورزی در بهبود وضعیت صادرات، کاهش مصرف نهاده های تولید و انرژی در واحدهای تولیدی و همچنین مدیریت استفاده از پساب های تولیدی و ذخیره انرژی اشاره کرد.

تگ ها: