ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. روابط دانشگاهی ایران و عراق در مسیر جدید توسعه
  2. روابط دانشگاهی ایران و عراق در مسیر جدید توسعه
  3. روابط دانشگاهی ایران و عراق در مسیر جدید توسعه
  4. روابط دانشگاهی ایران و عراق در مسیر جدید توسعه
  5. روابط دانشگاهی ایران و عراق در مسیر جدید توسعه
  6. روابط دانشگاهی ایران و عراق در مسیر جدید توسعه

هم‌زمان با نخستین رویداد بزرگ علمی بین دو کشور با عنوان «هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق» توسعه روابط دانشگاهی بین این دو کشور در مسیر تازه‌ای قرار گرفت.

این رویداد علمی که با پیگیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری ایران و آموزش عالی عراق برگزار شد روسای 24 دانشگاه عراق و تنی چند از مسئولان عالی آن کشور ازجمله قائم‌مقام وزیر علوم و آموزش عالی عراق حضور داشتند.

معرفی توانمندی‌ و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و تشریح مهم‌ترین دستاوردهای همکاری علمی و فناوری، بررسی چشم‌اندازهای همکاری و هماهنگی بین دانشگاه‌ها و پژوهشکده های ۲ کشور، تحکیم فضای همکاری‌های علمی و توسعه برنامه‌های علمی مشترک با توجه به متغیرهای دانش و اکتشافات علمی در رشته‌های مختلف ازجمله برنامه‌های این رویداد بود.

در این همایش علمی نیز پیرامون پرونده کاری مشترک در زمینه‌های تحقیقات علمی و برنامه‌های همکاری مؤسسات دانشگاهی کشورهای ایران و عراق بحث و تبادل‌نظر شد و همچنین به‌منظور گسترش و ارتقای روابط علمی و فناوری و اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی و توسعه همکاری مشترک مراکز علمی و پژوهشی ۲ کشور تفاهم‌نامه‌هایی امضا کردند.

تگ ها: