ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. چهارمین دوره‌ی آموزشی کنشگری فرهنگی- رسانه‌ای (از ایده پردازی تا جریان سازی) برگزار شد.
  2. چهارمین دوره‌ی آموزشی کنشگری فرهنگی- رسانه‌ای (از ایده پردازی تا جریان سازی) برگزار شد.
  3. چهارمین دوره‌ی آموزشی کنشگری فرهنگی- رسانه‌ای (از ایده پردازی تا جریان سازی) برگزار شد.
  4. چهارمین دوره‌ی آموزشی کنشگری فرهنگی- رسانه‌ای (از ایده پردازی تا جریان سازی) برگزار شد.
  5. چهارمین دوره‌ی آموزشی کنشگری فرهنگی- رسانه‌ای (از ایده پردازی تا جریان سازی) برگزار شد.

چهارمین دوره‌ی آموزشی کنشگری فرهنگی- رسانه‌ای (از ایده پردازی تا جریان سازی) به همت دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه روز  برگزار شد.

دکتر محمدعلی وطن‌دوست، سرپرست معاونت فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، در باب اهمیت و ضرورت رسانه اظهار کرد: بسیاری از افراد اطلاعات خود را از فضای مجازی می‌گیرند، در فضای مجازی مرزها معنایی ندارند.وی افزود: مبارزه با علم و فنّاوری غلط و ممتنع است، باید ابزار فنّاوری را به‌سوی مثبت جهت‌دهی، بافرهنگ دینی سازگار، و در جهت مبارزه با دشمن استفاده کرد. دکتر وطن‌دوست ادامه داد: استفاده از ابزار رسانه در حوزه‌ی فرهنگی، در کنار دانش نیاز به مهارت دارد.
دکتر ذوالفقار زاده، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری فرهنگی- اجتماعی وزرت علوم، تحقيقات و فناوری، در ارتباطی مجازی با شرکت‌کنندگان در این دوره بیان کرد: از تأکیدات ما در دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، تمرکز بر ارتقاء توانمندی‌های کارشناسان و یاوران علمی دانشگا‌ه‌ها در حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی است. وی افزود: فضای رسانه و کنشگری رسانه‌ای، یکی از نیازهای جدی کارشناسان فرهنگی و اجتماعی ما است و بر این اساس، با مجموعه‌های مختلف ازجمله مجموعه‌ی رسانیوم وارد مذاکره شدیم و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته موفق شدیم سه دوره‌ی آموزشی در دانشگاه‌های مناطق گوناگون ایران برگزار کنیم. این سه دوره را از منطقه‌ی یک در تابستان شروع کردیم و امروز به مناطق ۹ و ۸ رسیدیم که دانشگاه‌های مهمی در این مناطق را در برمی‌گیرد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری گفت: قصد ما در این دوره این است که فضای آموزش را از فضای خشک و یک‌سویه‌ی سخنرانی‌محور خارج کنیم و آن را به سمت تعامل، گفت‌وگو، کارگروهی و مشارکت سوق دهیم.وی از دیگر مزایای این دوره را که در دور سوم نیز در شیراز انجام‌گرفته بود، حضور کارشناسان روابط عمومی دانشگاه‌ها ذکر کرد و افزود: کنار هم قرار گرفتن کارشناسان فرهنگی- اجتماعی و کارشناسان روابط عمومی با یکدیگر، می‌تواند هم‌افزایی‌های خوبی ایجاد کند و در عرصه‌ی رسانه و جهاد تبیین دانشگاه‌ها خود را به‌خوبی نشان دهد.
در انتهای مراسم، جواهریان، مسئول بخش آموزش استارتاپ رسانیوم گفت: در این سه روز (۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه)، سعی می‌کنیم فرایند فشرده‌ای برای فعالیت و شناخت کلی رسانه‌ها شروع کنیم و به ایده پردازی، تولید و نشر محتوا بپردازیم، هم‌چنین برنامه‌ای به شکل مسابقه همراه باکار گروهی اجرا کنیم.
لازم به ذکر است، در مسابقه طرح ها و ایده ها که در روز پایانی این دوره سه روزه برگزار شد روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در قالب یک گروه حائز رتبه شده و توسط دکتر ذوالفقار زاده مورد تشویق قرار گرفت.

تگ ها: