ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. در آزمایشگاه مرکزی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی صورت می‌گیرد؛ انجام طیف وسیعی از آزمون‌های مواد غذایی، شیمیایی و آرایشی- بهداشتی

رئیس آزمایشگاه مرکزی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: آزمایشگاه مرکزی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با ساماندهی و خرید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی، شرایط لازم برای انجام طیف وسیعی از آزمون‌های مواد غذایی، شیمیایی و آرایشی- بهداشتی را ایجاد کرده است.

 به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر جواد فیضی» افزود: امکانات و تجهیزات آزمایشگاه مرکزی موسسه برای حل چالش های ملی و صنعت به ویژه در زمینه ایمنی مواد غذایی به کار گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: توسعه آزمایشگاه‌ها و به روز رسانی روش‌های آنالیز و بهره‌گیری از ظرفیت متخصصین آزمایشگاهی، مهمترین اولویت‌های راهبردی آزمایشگاه‌ مرکزی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی است که در کنار خدمت رسانی به واحدهای تحقیق و توسعه واحد های تولیدی، کمک قابل توجهی به تولید محصولات دانش بنیان می‌کند.

عضو هیأت علمی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بیان کرد: ارائه خدمات آموزشی به مسئولین کنترل کیفیت و مسئولین فنی واحدهای تولیدی و متقاضیان یادگیری خدمات تخصصی آزمایشگاهی، در کنار انجام آزمون و ارائه خدمات آزمایشگاهی از جمله خدمات قابل ارائه آزمایشگاه‌های موسسه است.

وی به استفاده از سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاه (لیمز) اشاره کرد و افزود: با استفاده از این سامانه فرآیند دریافت، ثبت اطلاعات نمونه، انجام آزمون و ثبت و ارسال نتایج به دبیرخانه آزمایشگاه و تحویل آن به مشتری تسهیل و ساماندهی شده است.

فیضی ادامه داد: این آزمایشگاه علاوه بر عضویت در شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) به عنوان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فعالیت می‌کند.

وی همچنین به تعامل و همکاری نزدیک آزمایشگاه مرکزی موسسه با سازمان غذا و دارو، مرکز تحقیقات حلال، سازمان دامپزشکی و سازمان حفظ محیط زیست اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه‌های این موسسه دارای مجوز از سازمان ملی استاندارد بوده و علاوه بر آن موفق به استقرار استاندارد ایزو 17025 به عنوان بالاترین مرجع صلاحیت آزمایشگاهی نیز شده است.

رئیس آزمایشگاه مرکزی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی استقرار در شهرک صنعتی توس را مهمترین مزیت همکاری با این مجموعه آزمایشگاهی دانست و بیان کرد: عقد قرارداد همکاری با شرکت‌های فعال و بزرگ صنایع غذایی از جمله دستاوردهای آزمایشگاه مرکزی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به شمار می‌رود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به لینک https://rifst.ac.ir/Portal/page/75  در سایت موسسه مراجعه فرمایند.

تگ ها: