ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. اولین نشست کمیته علمی دومین همایش ملی "پژوهش‌های کاربردی در امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت"

اولین نشست کمیته علمی دومین همایش ملی "پژوهش‌های کاربردی در امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت" در سوم تیر ماه برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر سید محمدعلی رضوی، رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و رئیس همایش، دکتر مرضیه حسینی‌نژاد، دبیر علمی همایش، و دیگر اعضای کمیته علمی از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، و تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سراسر کشور به صورت حضوری و برخط برگزار شد و همچنین در این جلسه از پوستر دومین همایش رونمایی شد.

دکتر رضوی، رئیس همایش، با ابراز خرسندی از تجربه موفق برگزاری اولین همایش در سال ۱۴۰۲، اعلام کرد: که دومین همایش در روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه، مصادف با روز جهانی غذا، در مشهد برگزار خواهد شد.

سپس خانم دکتر مرضیه حسینی‌نژاد، دبیر علمی همایش، چهار محور اصلی همایش که بر اساس ارکان سند ملی امنیت غذایی تعیین شده است را به این شرح بیان کرد: ۱- تولید و فراهمی غذا ۲- جامعه و دسترسی به غذا ۳- مصرف و سلامت غذا ۴- تاب‌آوری، ثبات و پایداری.

دبیرعلمی همایش به روند فعالیتهای انجام شده اشاره کرد و افزود: امیدواریم با برگزاری این رویداد علمی در زمینه امنیت غذایی و ایمنی غذایی که از ضروریات جامعه است، بتوانیم اثرگذاری علمی داشته و به پیشبرد نقشه راهی که در حوزه امنیت غذایی کشور تدوین و طراحی شده است، کمک کنیم. همچنین، فعالیتهای گسترده‌ای برای جلب مشارکت بیشتر دانشجویان، متخصصین و اعضای هیئت علمی در حال انجام است تا دستاوردهای علمی مربوط به موضوع همایش با گستردگی بیشتری دریافت و در همایش مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

در ادامه، دکتر رضوی یادآور شد که امنیت غذایی موضوعی اجتماعی است که چند دهه‌ای است در دنیا پررنگ شده است؛ در کشور ما نیز سند امنیت غذایی تدوین شده و تهیه آن چند سال زمان برده است که نشان از اهمیت موضوع همایش دارد.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم امنیت غذایی و ایمنی غذایی مسئله‌محور شود، باید به صورت جدی وارد این حوزه شویم. این مهم با فعالیت و مشارکت اعضای هیئت علمی سراسر کشور به عنوان عناصر کنشگر و اثرگذار در بحث علم و فناوری به خوبی پیش خواهد رفت.

گفتنی است در این جلسه، دبیران علمی چهار پانل مبتنی بر محورهای همایش نیز تعیین شدند و برای موارد اعلام شده مسئول پانلها باید تمهیدات لازم علمی و اجرائی را پیگیری نمایند و در جلسات آتی روند اجرائی کار مجددا بررسی و برنامه ریزی شود.

 
 
 
 
 
تگ ها: