ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. کارگاه آشنایی با مراحل اخذ مجوز دانش بنیان در موسسه برگزار شد
  2. کارگاه آشنایی با مراحل اخذ مجوز دانش بنیان در موسسه برگزار شد
  3. کارگاه آشنایی با مراحل اخذ مجوز دانش بنیان در موسسه برگزار شد
  4. کارگاه آشنایی با مراحل اخذ مجوز دانش بنیان در موسسه برگزار شد
  5. کارگاه آشنایی با مراحل اخذ مجوز دانش بنیان در موسسه برگزار شد

همزمان با هفته پژوهش و فناوری در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نشست آشنایی با مراحل اخذ مجوز دانش بنیان برای شرکت ها و کارخانجات صنعت غذا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر راضیه نیازمند»، مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ضمن ارایه توضیحاتی در مورد نحوه دانش بنیانی شرکت ها و کارخانجات تولیدی گفت: برای طی مسیر دانش بنیانی نیاز به ثبت یک شرکت است که با ثبت یک اختراع و ایده شرکت ها می‌توانند مراحل دانش بنیانی را طی کنند.
وی ادامه داد: مراحل دانش بنیانی شامل سه مرحله؛ سطح فناوری، تولید و طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه است.
عضو هیات علمی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی افزود: برای اخذ این مجوز، کالاها و خدمات باید دارای فناوری های بالا یا متوسط به بالا باشند و اینکه کالا باید در حال تولید یا در مرحله تولید نمونه آزمایشگاهی جهت فراهم بودن امکان بررسی فنی باشد.
وی با اشاره به فراهم بودن امان اخذ مجوز دانش بنیانی برای بخش خدمات گفت:برای اخذ این مجوز در حوزه خدمات، اسناد فروش شرکت باید ارائه شود.
نیازمند در مورد مرحله تحقیق و توسعه بیان کرد: در مرحله تحقیق و توسعه، به منظور طراحی داخلی محصول، مهندسی معکوس و یا انتقال فناوری از طریق خرید تجهیزات و یا اخذ لیسانس و سپس تحقیق و توسعه و ایجاد تغییرات اساسی در محصول نهایی می بایست مورد توجه قرار گیرد.
وی مزایای اخذ مجوز دانش بینی‌ای را شامل برخورداری از معافیت های مالیاتی، گمرکی، بیمه و سایر مزیت ها دانست و ادامه داد: این مزایا بر اساس نوع دانش بنیانی یک یا دو، شامل حال شرکت ها خواهد شد.
مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی تاکید کرد: مراکز تحقیقاتی مشابه موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی که آزمایشگاه همکار طرف قرارداد سازمان ملی استاندارد و شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی هستند می توانند نقش مهمی در حمایت از شرکت ها در اخذ مجوز و گواهی دانش نماد داشته باشند.

تگ ها: