ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. انعقاد قراردادهای پژوهشی به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان با صنعت
  2. انعقاد قراردادهای پژوهشی به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان با صنعت
  3. انعقاد قراردادهای پژوهشی به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان با صنعت

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از انعقاد قراردادهای پژوهشی به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان با صنعت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر قدیر رجب‌زاده» در نشست خبری که به مناسبت ارتقاء پژوهشکده به موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، به موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ارتقا پیدا کرده است و ماموریت اصلی این موسسه سلامت و امنیت غذایی است.

وی افزود: این موسسه در حال حاضر دارای 2 پژوهشکده به نام «علوم و صنایع غذایی» و «فناوری‌های پیشرفته صنايع غذایی»  است.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی‌اشاره‌ای به گروه‌های پژوهشی این موسسه داشته و بیان کرد: بر اساس این مصوبه گروه‌های پژوهشی طراحی ماشین‌آلات صنايع غذايي، فرآوری و شیمی مواد غذایی به عنوان زیر مجموعه پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و گروه‌های پژوهشی نانو فناوری،  زیست فناوری و ایمنی و کنترل کیفیت مواد غذایی به عنوان زیرمجموعه پژوهشکده فناوری‌های پیشرفته مواد غذایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اجرای 90 درصد طرح های پژوهشی با مشارکت بخش خصوصی

وی در خصوص ارتباط با صنعت اظهار کرد:  در مراحل ابتدايي اين موسسه با 50 درصد مشارکت مالي  با صنايع همكاري داشته و در حال حاضر به طور متوسط 90 درصد طرح‌های پژوهشی با مشاركت صنعت انجام می‌ گيرد. 

رجب‌زاده با بیان اینکه غذا هم به عنوان  عامل پیشگیری و هم به عنوان یک عامل بهبود ‌دهنده و سلامت بخشی برای بیمار است گفت: یکی از مواردی که موسسه به آن می‌پردازد مبحث غذا- دارو ها است و محور ديگر مورد توجه در اين موسسه زعفران است. زعفران یک کالای استراتژیك استانی و کشوری است و با توجه به اينكه حدود 90 درصد زعفران در ایران تولید می‌شود پژوهش و فناوري را در اين زمينه ضروري است. 

وي همچنین اشاره كرد كه بحث غذای حلال با توجه به توسعه تجارت جهانی غذای حلال یک از مهمترین محورهاي فعالیت‌ موسسه به شمار می رود و در آینده نزدیک آزمایشگاه تشخیص غذاي حلال و تشخیص غذای تراریخته در این مجموعه راه‌اندازی می‌شود.

 

امضا 34 تفاهم‌نامه بین‌المللی میان موسسه پژوهی علوم و صنایع غذایی با مراکز علمی دنیا

مدیر گروه همکاری‌های بین‌المللی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نیز در این نشست خبری ضمن ایراد سخنانی بیان کرد: 34 تفاهم‌نامه همکاری علمی - بین‌المللی موسسه ملی پژوهشی علوم و صنایع غذایی با مراکز معتبر علمی و پژوهشی داشته است و همچنین 12 طرح بین‌المللی در حال اجرا است.

«مرضیه حسینی‌نژاد» اظهار داشت: ارتباطات بین‌المللی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با هدف توسعه روابط علمی و بین‌المللی و فراهم‌کردن بستر مناسب در ایجاد مناسبات برون‌مرزی است.

وی افزود: ارتباط با محققین خارجی در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و برقراری مناسبت‌های علمی و برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و و انعقاد قراردادها در عرصه بین المللی از جمله مهمترین موضوعات فعالیت دفتر همکاری های علمی و بین المللی این موسسه به شمار می رود.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: در پروژه‌های بین‌المللی 50 درصد پروژه‌ها در داخل کشور و توسط موسسه و 50 درصد در خارج از کشور انجام می‌شود.

تگ ها: