ورود به بخش استارت آپ ها rocket
  1. بازدید عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی
  2. بازدید عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی
  3. بازدید عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی
  4. بازدید عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی
  5. بازدید عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی

«دکتر حسین عباس زاده امامی»، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه از مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر قدیر رجب زاده» رئیس این مؤسسه در این بازدید گفت: محور های اصلی فعالیت این موسسه ملی ارتقای ارزش افزوده و ایمنی محصولات غذایی می باشد.
وی ادامه داد: در این راستا جهت گیری راهبردی مؤسسه فعالیت در حوزه جیره های غذایی برای گروه های خاص و ایمنی مواد غذایی در غالب سنسورها و بسته بندی های هوشمند است. 
رویکرد اخیر موسسه همچنین استفاده از منابع بومی و فراوری آنها به منظورتامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی در جهت کاهش وابستگی به خارج از کشور می باشد.
در ادامه «دکتر ابوالفضل پهلوانلو» معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این موسسه بیان کرد: چالش امروز صنعت غذا حفظ امنیت و ایمنی مواد غذایی است که این موسسه با توجه به رسالت های خود با عضویت در کارگروه آلاینده های مواد غذایی کشور، اقدامات در خور توجهی را با تصویب طرح های پژوهشی مورد نیاز رفع چالش های موجود انجام داده است.
وی به سابقه 30 ساله تحقیقات انجام شده در این موسسه بر روی محصول استراتژیک زعفران اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم فرآوری زعفران، هم اکنون پتانسیل های تخصصی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بر فرآوری گیاه زعفران شامل پیاز زعفران، برگ، گلبرگ، پرچم و کلاله متمرکز شده است.
«دکتر عادل بیگ بابایی» معاون اداری و مالی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نیز گفت: نگاه دولت و وزارت علوم به رسالت و ماموریت های این موسسه با توجه به پتانسیل های منطقه و کشور در سطح کلان و فراملی است اما متاسفانه در استان حمایت مناسبی از این موسسه صورت نمی گیرد.
وی با اشاره به تجمیع نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پیشرفته پژوهش های کاربردی صنعت غذا در این مؤسسه تاکید کرد: با وجود این امکانات و پتانسیل ها هنوز این موسسه دارای مکان و ساختار فیزیکی مستقل نمی باشد.
وی همچنین به کمبود اعتبارات این موسسه نسبت به موسسات هم تراز اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه در سال 99 با رشد 30 درصدی حقوق و مزایای کارمندان مواجه بودیم اعتبارات این موسسه در سال جاری فقط در حدود 2 درصد رشد داشته که با افزایش حقوق ذکر شده عملا رشد اعتبارات این موسسه در سال جاری منفی بوده است.
در انتهای این بازدید عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت های این موسسه در زمینه صنعت غذا بیان کرد: سلامت جامعه در گرو تغذیه سالم است که توجه به این امر در کنار امنیت و ایمنی غذایی یکی از مهمترین اولویت های کشور به شمار می رود. 
«دکتر حسین عباس زاده امامی» با اشاره به نقش استراتژیک مأموریت های موسسه نسبت به انجام رایزنی های لازم برای اختصاص ساختار فیزیکی متناسب با اهداف و رسالت های این مرکز پژوهشی و همچنین نسبت به همسان سازی بودجه آن با مراکز پژوهشی همتراز زیر مجموعه وزارت علوم قول مساعد داد.
 

تگ ها: